Mítoszok és tévhitek a testépítésben

Legtöbben sajnos súlyos dogmák áldozatai vagyunk testünk átalakulásának folyamatát illetően, mely elsősorban félretájékoztatásból, vagy saját értelmünkre való támaszkodásunkból adódik.

Ennek eredménye legtöbbször épp maga az "eredménytelenség", azaz a kívánt forma elmaradása, ezt követi a rálegyintés, hangulatrombolás, depresszió, kétségbeesés és az a téves felfogás, hogy magunkban keressük a hibát, menthetetlennek érezzük magunkat, utána feladjuk. Sajnos gyakran egy életre (többé soha nem járunk fitnesz terembe). Pedig higgyétek el, ez a legroszabb amit tehetünk.

Létezik megoldás, de csak a racionalitás elve lehet a mentőövünk. Nézzünk néhány elemi tévhitet melyek leggyakrabban fordulnak elő mindennapjainkban és a legtöbb gondot okozzák testünk átalakulásában:

Az ésszerű táplálkozás hiányossága, vagy táplálkozásunkkal kapcsolatos alapismeretek hiánya (pl. nem tudjuk mi a szénhidrát, fehérje, rostanyagok... stb.), vagy a kampányszerű fogyókúrák alkalmazása mely jojó effektust vált ki. Pedig amíg az anyagcserénket rendbe nem tesszük, nem várhatjuk az égi jelt, amely testünket tökéletessé teszi.

Edzés módszerünket illetően széles körben elterjedt az a dogma, hogy ha pl.: ezrével végezzük a has gyakorlatokat szépen leég a zsír a has tájékunkról, vagy ha mindenféle oldalra lengéseket végzünk méghozzá súlyzóval lekarcsúsodunk.

Óriási tévedés!

Maximum a derekunkat szélesítjük nem a látókörünket. Nem létezik helyi zsírégés, mint ahogy helyi zsírlerakodás sem. Természetesen a szervezet edzés közben égeti a zsírt, hogy energiához jusson, de egységesen nem pedig a megedzett felületről.

Ne feledjük, hogy génjeink határozzák meg, milyen ütemben csökken a zsír, ez pedig szorosan összefügg az anyagcserénkkel. A képlet egyszerű: testzsírunk csak úgy csökkenthető, ha több kalóriát égetünk el, mint amennyit elfogyasztunk. Tehát a hasazás még töménytelen mennyiségben is édes kevés kalóriát éget el.

Az is tévhit, hogy a késő esti étkezés hizlal. Csakis az összkalória bevitel és az energia felhasználás különbsége a mérvadó, pl.: nyolcórai alvással lényegesen több kalóriát égetünk el, mint néhány óra irodai munkával. Étkezzünk naponta gyakrabban (2,5 -3 óránként) egyszerre kis adagokat fogyasztva. Tévedünk, ha azt hisszük, hogy a víz hizlal, sőt minél több vizet igyunk (2,5-3 l naponta) ezáltal a salakanyagok, méreganyagok könnyebben távoznak testünkből, a tápanyagok nagyobb mértékben szívódnak fel szervezetünkben, melynek következménye a minőségi átalakulás.

A Colosseum vezetőségével egyeztetünk egy időpontot, amikor edzés-és táplálkozással kapcsolatos alapismereteinket bővíthetjük. Számítunk minél nagyobb létszámú megjelenésre. Itt a weboldalon pedig folytatjuk ezt a témakört, amennyiben igény lesz rá. Kitartás, türelem, alázatosság legyen a jelszavatok és a siker garantáltan nem marad el. És ne feledjétek, az egyszerűségben keressétek a megoldást.

folytatjuk, "múmia"